Τετάρτη 25 Μαρτίου 2009

Un-Titled



Κλείνεις το τελευταίο φως που έχει μείνει ανοικτό και τελευταία την τηλεόραση. Νύχτωσε στο σπίτι.
Ένα δαπέδου μόνο έχεις αφήσει να φωτίζει, ίσα για να μπορείς να ξεμπερδέψεις με το σκοτάδι που έχει γεμίσει σκιές τριγύρω το χώρο.
Μια κάφτρα σιγοκαίει κοντά στο στόμα και εσύ να σκέφτεσαι, πόσο χωράει μια ζωή σε μία παρομοίωση μέσα.

Εξ ανέκαθεν μου άρεσαν οι μεταφορές και όλα αυτά τα τερτίπια της γραμματικής που τα είχα αφορίσει, σαν τα μάθαινα, όταν ήμουν μικρή.

Αλλά η παρομοίωση υπήρχε, όταν ένα -χ- μουτζούρωνε το στόμα μου και καλούσα τους κανόνες να ξύσουν τις λέξεις για να υπάρξουν.

"Εξ ανέκαθεν σου άρεσαν οι μεταφορές και όλα αυτά τα τερτίπια της γραμματικής που τα είχες αφορίσει όταν ήσουν μικρή"

Και αυτό το β' ενικό που χρησιμοποίησα τώρα?

Είδες πως αλλάζει όλη την πρόταση? Έχει την τάση να το αγαπήσεις αυτό το "εσύ", να το αγκαλιάσεις ή να το κάνεις μια παρομοίωση γιατί σου φαίνεται ύπουλο. Μια καλυμμένη απειλή . Να το αλλάξεις σε κάτι πιο οικείο ή κάτι τελείως ξένο απο σένα.
Άλλον εννοεί ο ποιητής".
Αλλά αυτά τα δύο, το ίδιο πράγμα δεν είναι? Λέω εγώ τώρα. Και τα δύο σκληρά είναι. Ή θα αγκαλιάσουν ή θα γαμήσουν όλον τον κόσμο.
Και αυτή ακριβώς η απροσδιοριστία είναι που σε κάνει να αναρωτιέσαι προς τα που θα πέσει το νόμισμα.

Θα θέλα να χαμογελάσω τώρα, που τέτοια ώρα με τα μάτια μου να κλείνουν, εγώ κάθομαι και γράφω για παρομοιώσεις, και δεύτερο ενικό.
Αλλά δε θα το κάνω.
Κάπου διάβασα ότι υπάρχουν δύο ειδών χαμόγελα, ένα πριν, που ο κόσμος ήταν όρθιος και ένα μετά, που είχε αναποδογυρίσει.

Εσύ πιστεύεις κάτι τέτοιο?

Γιατί εγώ δεν πρόκειται να χαμογελάσω τώρα που το θυμήθηκα..

Μια αγκαλιά όμως θα την ήθελα, έστω και σε δεύτερο ενικό δοσμένη.









19 Comments:

Ανώνυμος said...

Καμιά φορά σκέφτομαι πως ο ενικός αριθμός είναι το πιο ερωτικό κομμάτι του ανθρώπινου λόγου και της γλώσσας μας. Δηλώνει εγγύτητα, θάρρος, οικειότητα, και συνάμα κάτι πολύ έντονα ερωτικό και αδήλωτο. Το δεύτερο ενικό στο οποίο σου απευθύνεται κάποιος, για μένα μπορεί να σημαίνει (και να σηματοδοτήσει) τα πάντα.

Και ως συνήθως, η Σούζι άπαιχτη, κι ο φίλος της ο Μόρισέη αχαρακτήριστος!!!!!!!!!!!
Ω, πόσα ευχαριστώ σας αξίζουν :-)))

Κωνσταντίνος Κόλιος said...

Mου , σου ,ένας αναποδογυρισμένος κόσμος και μια ευπρόσδεκτη αγκαλιά απόρροια - ίσως - του αναποδογυρισμένου.Του κόσμου που λέγαμε .
Με τα δεδομένα αυτά κλείνεις άνετα μια εμπορική συμφωνία .
Πρόσεξε μη σε γελάσουν όμως .
Γιατί αν είναι αδύνατον να γελαστής...
εμπορική συμφωνία δεν κλείνεις.

Καλό βράδυ

Ανώνυμος said...

Πιο Ενικός δε γίνεται όταν δεν μπορείς να χαμογελάσεις και η αγκαλιά δεν κλ(ε)ίνεται σε κανένα πρόσωπο.

Καληνύχτα

Ανώνυμος said...

ΦΟβερό κείμενο! Αν και μου έφερε δάκρυα.

Margo said...

...στα δύσκολα ανακουφίζει κοιτώντας στον καθρέπτη, να βλέπεις δυο. Το εγώ και το εσύ ξεχωριστά.. και τότε σαν να ξέρεις προς τα που θα ρίξεις το νόμισμα.
Καλή σου μέρα, με χαμόγελα του πριν και πολλές πολλές αγκαλιές:)

Ra Ma said...

Θα σταθώ στα χαμόγελα ...που το έχω :)
Με τον ανάποδο κόσμο, θα πρέπει να είναι το παγωμένο χαμόγελο.
Πάντως την ώρα που τα μάτια σου έκλειναν θα μπορούσες να ρίξεις ένα νυσταγμένο χαμόγελο ενώ όταν πιο κάτω όταν θυμήθηκες, ένα πικρό!
Εγώ θα σου στείλω χαμόγελα πρωϊνά, πλατιά και γλυκά, της ψυχής, όχι φευγαλέα και κλεμμένα, όμως φρέσκα και θεραπευτικά και ας είναι ηλεκτρονικά! :)))
Καλημέρα!!!

maximus said...

Πέρασα για μια γατίσια ζεστή αγκαλιά μια που κάνει κρύο απόψε, σε όποιο πρόσωπο θέλετε, με χαμόγελο :-) ή χωρίς :-|

Ανδρέας Καρακόκκινος said...

ΕΝΑ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΣΟΥ ΦΤΑΝΕΙ

Ένα χαμόγελο σου φτάνει
Γιά να υψώσω του άσματος
Την καμπύλη

Ένα χαμόγελο σου φτάνει
Γιά να πλέξω τον ιμάντα
Που θα μ' ανεβάσει έως το φως

Ένα χαμόγελο σου φτάνει
Για να φιλοτεχνήσω από ρόδο ένα ήλεκτρο
Που θα με ζεστάνει

Τάκης Βαρβιτσιώτης

Αυτό το όμορφο ποίημα του Βαρβιτσιώτη βοηθά να λυθεί η εξίσωση α' και β' ενικού?

"Ground Control to Major Tom" said...

@theorema ;)

Τα πάντα... και εκεί είναι που αρχίζεις να βλέπεις, πόσο χωράει η ζωή σε μια παρομοιώση μέσα :)

Όσο για τη μουσική... ότι έπρεπε την ώρα που γραφωνταν η ανάρτηση.

Φιλί ;*




@Κωνσταντίνε μου :)


Ευτυχώς που δεν πρόκειται περί εμπορίου... αλλά για κάποια βράδυα που η καλύτερη παρέα είναι η καφτρα του τσιγάρου σου...


Φιλιά πολλά καλέ μου :*

"Ground Control to Major Tom" said...

@pandora...
Ίσως γι' αυτό να υπάρχουν και οι παρομοιώσεις...

Γραμματικές ψευδαισθήσεις τις αποκαλώ... (ποιητική αδεία) :)

Καλή σου νύχτα :)






@Καλό μου ΚΑΝΤΑΒΡ...

Την επόμενη φορά σου υπόσχομαι ότι θα σε κάνω να χαμογελάσεις...

Αν και δεν νομίζω ότι θα σου αρέσει και αυτό...

(Στο πλαστικό μανεκέν, να αγοράσεις κάτι) ;)


Φιλί :*

"Ground Control to Major Tom" said...

@Margo μου :)

Σε ευχαριστώ... με ένα πλατύ χαμόγελο απο τη μια μεριά εώς την άλλην:)))


Καλή σου νύχτα :*





@Μαρκόνι μου ...


Kαι εγώ με τη σειρά μου "ευχές" για όνειρα γλυκά...

Απο την καρδιά βγαλμένα (έκανα ρίμα)!

Καλή σου νύχτα καλέ μου :)

"Ground Control to Major Tom" said...

@MAXIMUS ...

Ευπρόσδεκτες σε όλα τα πρόσωπα και αριθμούς :)))

(Όντως κρύο απόψε...)


Καλή νύχτα:)





@Ανδρέα :)

Έχεις τη μοναδική ικανότητα, όποτε διαβάζω σχόλιο που μου έχεις αφήσει, να πιάνω τον εαυτό μου να χαμογελάει ασυναίσθητα...

Σε ευχαριστώ για αυτό...


Καλή σου νύχτα :*

Ανδρέας Καρακόκκινος said...

Ένα χαμόγελο έχει πάντα μυρουδιές άνοιξης.

Καλό ξημέρωμα...
πάντα ανοιξιάτικο

επί λέξει said...

Δοκιμάστε πριν και μετά τον όποιο αριθμό σημεία στίξης. Μια τελεία έτοιμη να αποδράσει από τα αποσιωπητικά της κάνει το πρόσωπο να αποκαλυφθεί. Θα την κυνηγήσει άραγε ή θα την αφήσει στη χοάνη των ατελών ή ημιτελών;

Ευχαριστώ για αυτό που διάβασα. Ειδικά για τη φράση : "να ξύσουν τις λέξεις" ... .

Μαύρος Γάτος said...

Αχ, Μέιτζορ, γλυκιά μου Μέιτζορ...

"Ποτέ μην εμπιστέυεσαι τους ανθρώπους που χαμογελάνε πολύ,Αντόνιο. Χαμογελούν πολύ αυτοί που έχουν υποφέρει πολύ. Είναι ένας τρόπος να κρύβεσαι κι ένας τρόπος για να ξεχνιέσαι. Εμείς που γελάμε πολύ είναι γιατί έχουμε γνωρίσει τον πόνο. Κανείς δεν είναι τόσο ευτυχισμένος όσο αυτός που έχει υποφέρει, γιατί έχει νοιώσει το βάρος του αέρα και γνωρίζει πως σε κάθε λεπτό υπάρχει η πιθανότητα ενός τέλους. Μέσα σε δευτερόλεπτα ο κόσμος μπορεί να αναποδογυρίσει και η μπάλα της γης να πέσει πάνω σου,και τότε τίποτα πια δεν θα είναι όπως πριν. Γι'αυτό υπάρχουν χαμόγελα του πριν και χαμόγελα του μετά...

Εουχένια Ρίκο -Θλιμμένοι Εραστές

Μαύρος Γάτος said...

Μάλλον θ αρχίσω να σε φωνάζω "Μούσα", έτσι που πάμε

Σού ξανααφιερώνω λοιπόν το αυριανό μου - γενέθλιο - ποστ, μεταξύ μας όμως, μην μάς αρχίσουν και στο δούλεμα Σ;ο))))

όνειρα όμορφα εύχομαι

"Ground Control to Major Tom" said...

@Ανδρέα:)
Ελπίζω η εκδήλωση να πήγε-πηγαίνει με ούριους ανέμους:)

Την καλημέρα μου, πανέμορφη όπως είναι τώρα έξω ο ουρανός :)

Φιλιά καλέ μου :)))





@aa...
Καλώς σε βρίσκω :)))

Διάβασα την τελευταία σου ανάρτηση και διαπίστωσα, ότι κάπου συναντή8ηκαν οι "εμπνεύσεις" μας...:)

Τα σημεία στίξης...

Έχουν την μοναδική ικανότητα να φτιάχνουν και να διαλύουν "κάστρα".

Τα διαλυτικά του χαιδεύω, μπορούν τόσο εύκολα να διάλυσουν κάποιον ή να τον κάνακέψουν όταν βρεθεί αναμεσά τους :)

Την καλήμερα μου, έτσι όπως είναι...
Ηλιόλουστη :)

"Ground Control to Major Tom" said...

@Mαύρε Γάτε μου :*

Τις ευχές στις έδωσα χθές...
Δε θέλω να σου πώ για ακόμα μιά φορά "ευχαριστώ", αλλά να σου ευχηθώ και απο εδώ, να γεμίσει η ζωή σου απο τούδε και πέρα, μπόλικες ευτυχισμένες στιγμές!

Και βρε "μπαγάσα"...
Πως ανακάλυψες Εουχένια Ρίκο, πίσω απο τα τις λέξεις μου...???

Φιλιά καλέ μου :***

Ανδρέας Καρακόκκινος said...

Η εκδήλωση πήγε πολύ καλά, Λίνα μου, και το ευχαριστηθήκαμε όλοι. Θα το επαναλάβουμε και στην Αθήνα.