Δευτέρα 23 Νοεμβρίου 2009

"20 σε μια 10ετία"








Ευχαριστώντας το μπλοκ "Seagazing" και ευκαιρίας δοθείσης, η μέιτζορ Τομ θυμήθηκε όλες εκείνες τις ταινίες της δεκαετίας που παρέρχεται και τις παραθέτει για να συμπεριληφθούν σε μία λίστα, όχι σαν τις πιο σημαντικές, αλλά έχοντας υπ' όψιν τα λόγια του Waldorf στο "Τhe Muppet Movie" του μακαρίτη Jim Henson που έλεγε με παιδική αφέλεια:


"Ι' ve seen detergents leave a better film than this"



Οπότε συνοψίζοντας και έχοντας αφήσεις έξω κάποιες ταινίες στιγματισμένες με το δικό μου προσωπικό και ενίοτε καυστικό χιούμορ (αν τις παρέθετα και τις αντίκριζα καταγεγραμμένες θα κλονίζονταν η κρίση μου), έχουμε:









1. Το "2046" του κινέζου Κar Wai Wong, 2004





















2. Το "Μulholland Dr." του David Lynch, 2001

















3. "Dogville", του Lars von Trien, 2003



















4. To θρίλλερ "30 Days of Night" του David Slade, 2007
(έχουμε μια αδυναμία σε καλά δείγματα αυτού του είδους ταινιών)






















5. "Volver" του Pedro Almodovar, 2006




















6. Eπειδή δε μπορώ να ξεχωρίσω...
"Βig Fish" -2003- & " Corpse Bride" -2005- του Τim Burton.



















7. To "Requiem for a Dream", του Darren Aronofsky, 2001






















8. "Match
Point" του Woody Allen, 2005.

















9.To "Death Proof" του Quentin Tarantino, 2007
























10. "Million Dollar Baby" του Clint Eastwood, 2005
























11. Το "Finding Forrester" του Gus Van Sant, 2001
















12. "Broken Flowers" του Jim Jarmusch, 2005


















13. To "Into the Wild" του Sean Penn, 2007




















14. "Breakfast on Pluto" Neil
Jordan, 2006





















15. O "Hero" του Ζhang Yimou, 2003















16. "Lost in Translation" της Sofia Coppola, 2003
















17. Η πιο πρόσφατη ταινεία που είδα,
Η "Das Wiesse Band" του Michael Haneke, 2009


















18. To "Dolls" του Τakeshi Kitano, 2002





















19. To "Mies vailla menneisyytta" του Aki Kaourismaki, 2002

















20. Kaι τελευταίο το " Α very long engagement"

του Jan Pierre Jeunet , 2005

















"The End"











15 Comments:

Unknown said...

Θεούλη μου, αυτή η λίστα είναι χρυσάφι!

Ευχαριστώ

Ath

Λi said...

Ένα χαμόγελο για κάθε ταινία καθώς κατέβαινα!!!

Υπέροχεςςςςς!!!
Και όπως τρομερά εύστοχα έθεσε και ο φίλος Ath από πάνω....
"ΑΥΤΗ Η ΛΙΣΤΑ ΕΙΝΑΙ ΧΡΥΣΑΦΙ"!!!

(...μα και κάτι σάουνττρακς που έχουν μερικές εεε?!!?!?!? ΨΨΨψψψψψ...!)

Τιγροφιλί χαμογελαστό!!!

Νικόλας K. said...

Καλημέρα Λινάκι.
Εγώ κατέβηκα τη λίστα και την ανέβηκα ξανά και...
Υπέροχες και δυνατές. Είναι ταινίες που αξίζει να τις έχεις στην συλλογή σου...
Υ.Γ. Συγνώμη αν κάποιος από τους αναγνώστες μου και κάποιο σχόλιο του σε έκανε να νιώσεις κάπως...

Margo said...

Αχ τι μου κάνετε με αυτές τις λίστες! Ξέρεις τι είναι να ζεις στην εξορία να μην έχεις video και να λατρεύεις τον κινηματογράφο;
Αχ και πάλι αχ!

Καλό απόγευμα Λίνα μου
Φιλί!

b|a|s|n\i/a said...

δεν τις έχω δει όλες. μα το requiem for a dream μακράν από τις πιο αδιανόητες ταινίες των εποχών όλων. τόσο αληθινή. τόσο απίστευτη.
σοκ είχα πάθει με το τζόνι πήρε το όπλο του.
καλησπέρα σου!

Talisker said...

ναι οκ!:)
πολλες και καλες

μονο μια ενσταση ευκαιριας δοθεισης

εκεινη με τα "μαραμενα λουλουδια "
εκτος της απιστευτης φυσης στις σκηνες οδηγησης..

βρε παιδι μου τιποτα δεν καταλαβα
μου αφησε μονο μια πικρη αισθηση απογοητευσης
κι ολο ηθελα να το πω ..:)

ισως τελικα αυτος να ηταν και ο σκοπος της ταινιας ..
τοσες σχεσεις και τοση ερημια!

Τον Τζονυ που λεει και ο Βασιλης πιο πανω απο την αλλη
ειναι μια απιστευτη ταινια και για μενα
τηνε χω δει μια και μοναδικη φορα
Δεν θα ανεξω αλλη ..
αλλα πολυ πολυ συχνα την επαναφερω στη μνημη μου
-απιστευτα κλειστοφοβικα συναισθηματα
-απιστευτη ταινια !

::)))

επί λέξει said...

Ώπα, τι έχουμε εδώ! Φιλενάδα, με ταρακούνησες τόσο ευχάριστα και το χρειαζόμουν. Αν εξαιρέσω το "match point", είναι όλα υπέροχα!

Φιλί***

markos-the-gnostic said...

με τα 2046, hero και dolls ξετρελάθηκα κι εγώ

ξέχασες μια σπονδυλωτή
(ten minutes older - the trumpet)
με το ταινιάκι του μοναδικού Victor Erice

Ανδρέας Καρακόκκινος said...

ΤΑΞΙΔΙΑ ...


Περάσαμε τη ζωή μας ταξιδεύοντας
στους λερούς δρόμους του Μπρούκλιν.
Παίξαμε, εκ του ασφαλούς,
Διασχίζοντας το Σέντραλ Παρκ,
ανατριχιάζοντας σε κάθε κίνηση σκιών των
απεγνωσμένων.

Χαζέψαμε την αγωνία
των βετεράνων του Βιετνάμ
που έκοβαν στα δύο,
με ειδικά μαχαίρια,
την ψυχή τους.

Κρατήσαμε συντροφιά
στους μοναχικούς καβαλάρηδες
και ψάλλαμε δυνατα
στις εκκλησίες των νέγρων.
. . .

Όταν άναβαν τα φώτα,
αναγνωρίζαμε τους ίδιους ίσκιους
στα πρόσωπα των ανθρώπων
που κάθε βράδυ παίρναν το ίδιο τραίνο,
την ίδια ώρα, κι από τον ίδιο πάντα σταθμό.
Το τραίνο που δεν ακολούθησε
ποτέ το ίδιο δρομολόγιο
και δε γνώριζες
τους ενδιάμεσους σταθμούς,
ούτε το τέρμα.

Κι όταν ξανάσβησαν τα φώτα,
πάλι ταξίδια.
Ταξίδια που δεν έγιναν,
Κι όμως υπήρξαν.

Γιάννης Ποδηναράς

Για να δώσω μια ποιητικη πνοή στην ενδιαφέουσα ανάρτηση για το σινεμά.
Και βέβαια να δω αυτές που δεν είδα.

Την αγάπη μου

theorema said...

Αυτή η λίστα με τσάκισε!!! Επιστημονική, πραγματικά. Και δειχνει άνθρωπο με σπάνιο γούστο (αν και αυτό το γνωρίζαμε ήδη!).
Εκείνος ο Τζάρμους με πέθανε!...
Είστε άπαιχτη, αγαπημένη μου, ως συνήθως!

"Ground Control to Major Tom" said...

@Athos,

Merci beaucoup φίλε μου :)


Kαλό σου βράδυ






@Tiger;)

Κάποιες απο αυτές που βρίσκονται στη λίστα προτιμησής μου,είναι εξαιτίας και της μουσικής τους.

Φιλία πολλά:)







@Νικόλα μου,

Άργησα αυτήν τη φορά να απαντήσω αλλά ετοιμάζω το σπίτι για να του φορέσω τα γιορτινά του:)

Χαίρομαι που σου άρεσαν.
Κάποιες απο αυτές αποτελούν στιγμές "ορόσημα" στη ζωή μου.

Σε φιλώ
(κανένα πρόβλημα παντού κυκλοφορούν τέτοια είδοι ;)








@Μαρία μου,

Εμείς προσπαθούμε να βρούμε κομμάτια του δικού μας παραδεισου μέσα στις ταινείες.
Εσύ...

Μαρία μου εσύ, ζείς μέσα του:))
(και ποτέ να μην το ξεχνάς αυτό)

Σε φιλώ πολύ:)








@Βασίλη μου,
Απο τα πιο τραγικά και πιθανά σενάρια που μπορεί να συμβούν σε εναν ανθρωπο και αυτό και μόνο την κάνει πολύ σκληρά, αληθινή ταινεία.
Αλλα δυστυχώς στη λίστα αυτή έπρεπε να επιλέξω ταινείες του 2000 και έως τώρα.

Σε φιλώ:)






@Τάλισκερ,

Να σας πω μόνο ότι για τη λίστα αυτή επέλεξα ταινείες που μου άρεσαν και με κέρδισαν αισθητικά ακόμα και μέσα σε αυτήν τη μελαγχολία ή απαισιοδοξία που μπορεί να επέπνεαν.

Υπήρξαν και κάποιες λίγες όμως, που τις θυμάμαι γιατί με κέντρισαν λόγω της διαφορετικοτήτας
και των αντιθέσεων που δημιούργησαν μέσα μου...
Αυτές δεν τόλμησα ούτε καν να τις δώ γραμμένες στι λίστα αυτή.

(την εν λόγω ταινεία μια φορά κατάφερα να τη δώ και αυτή ήταν μέχρι τη μέση... μετά είδα τις ειδήσεις...)



Σας φιλώ πολύ :)







@Απόστολε :)

Μα καλά τι έχετε πάθει όλοι με το "match point"?

Ένα διαφορετικός Γούντι ήταν και τίποτα περισσότερο ;)

Φιλιά







@Μάρκος,

Όμορφο να συναντάς απόψεις που να επιβεβαιώνουν τις δικές σου.

Δυστυχώς τη μοναδική ταινεία που έχω δεί του Chen Kaige είναι το Killing me softly που μπορώ να πω ότι τη θεώρισα λίγο κλασσική για τα γούστα μου .



Καλό βράδυ :)








@Ανδρέα μου,

Είμαι σίγουρη ότι θα ενθουσιαστείς με το "2046", αν θυμάμαι καλά πριν πάρα πολλούς μήνες μου είχες στείλει σε url και το soundtrack της εν λόγω ταινείας.


Σε φιλώ και ευχαριστώ για το ποίημα που εξαίρετα συνδιάσες με την αναρτησή μου αυτή :)







@Theorema,

Γνωρίζω ήδη ότι κάτι σας "δενει" με αυτήν την απίστευτη περσόνα του Bill Murray.
Και σε αυτήν την ταινεία ου Τζάρμους είναι στα καλύτερα της καριέρας του :)


(μιας και είπατε επιστημονική δεν πιάνετε και μια τεκίλα για να γλυστράνε καλύτερα οι ταινείες στο φλοιό του εγκεφάλού μου...? ;)


Φιλώ σας:)

koulpa said...

πωπω υπερπαραγωγή!! ένα κι ένα.. αν κι εγώ στην πρώτη δεκαετία συμμετίχα.. :):)
σε έιδα στην τάλισκερ και σε ακολούθησα.. :):)
καλό μήνα:):)

theorema said...

Το είπατε κι έγινε. Έφερα τεκιλίτσες!!! Ελάτε, οι δυο μας θα τσουγκρίσουμε! Άσπρο πάτο το σφηνάκι και στην υγειά μας, πάντα παρέα, με ωραίες λίστες, χαμόγελα και ζεστασιά στη φωνή των πίξελ μας!
Τσιν! :-)))

Ra Ma said...

Τέλειες επιλογές!
Αν και δεν έχω δει το Requiem for a Dream που έχω μόνο τη μουσική.

Καλό βράδυ!

"Ground Control to Major Tom" said...

@Koulpa,
Kαλώς σε βρίσκω και απο εδώ:)
Μια όμορρφη μέρα να χεις :)




@Theorema,
Είστε χάρμα οφθαλμών όταν σας βρίσκω εδώ με τεκίλες ανά χείρας;)
Με τη μέρα που είχα χθές ευχαρίστως να έπινα τώρα, πρωινιάτικα, κανά 2-3 σφνάκια με μπόλικο αλάτι και λεμόνι.
Εβίβα λοιπόν και στα καλυτερά μας αγαπητό μου πλάσμα:)





@Radio Markoni,
Χαθήκαμε αλλά ο ευρών αμειφθείς;)
Να δείτε και την ταινεία θα σας απογειώσει :)

Σας φιλώ φίλτατε :)